V zimě si dejte pozor na poškození karoserie posypovou solí

Zima se pomalu, ale jistě blíží a od 1. listopadu do 31. března bychom měli mít všichni na svých vozech zimní pneu. Toto roční období je pro řidiče patrně nejnáročnějším. Nejenže je často velmi obtížné řídit ve sněhu, na ledovce či při padající husté sněhové nadílce, ale zároveň je zde vysoké riziko poškození karoserie. Čím?

kola auta

Posypovou solí! Je to sice velice důležitá látka, bez které se v zimě silnice prostě neobejdou, ale její agresivní složení má bohužel jednu obrovskou nevýhodu. Posypová sůl urychluje korozi ocelových materiálů, ze kterých je většina aut vyrobena. Je to sice překvapivé, ale z tohoto důvodu je nutné mýt auto i v zimních měsících.

Pokud někdo vlastní nověji vyrobený vůz, možná namítne, že jeho auto má přece antikorozní ochranu. Bohužel kvalita této úpravy je u každého výrobce ji a nelze tak na ni stoprocentně spoléhat. Na trhu nalezneme také spreje, které autu poskytují v tomto směru dodatečnou ochranu. Lepší než spreje či antikorozní ochrana, je když vůz přijde do styku s posypovou solí co nejméně. To se však nedá bohužel ovlivnit.

Trochu pracnějším, nicméně efektivním řešením je umývat pravidelně podvozek auta od přebytečné soli a to v každém záhybu karoserie. Jak často toto praktikovat? Někteří automechanici tvrdí, že auto by se mělo takto čistit minimálně každých čtrnáct dní, bez ohledu na roční období. V zimě, pokud jezdíte na posolených silnicích, by se auto mělo mýt ještě častěji.
muž v autě

Je to sice otravná činnost, nicméně autu to velice prospěje. Rozhodně je lepší čistit karoserii od soli v takto pravidelných intervalech, než poté po zimě odstraňovat velké nánosy soli, které s velkou pravděpodobnostní již pomohly urychlit proces koroze na Vašem voze. Oprava koroze je poměrně dost finančně náročná, nevyplatí se tedy nad, byť jen malými prasklinkami, mávnout rukou a víc to neřešit. Ve finále by se oprava zkorodovaných částí auta mohla opravdu velmi prodražit.